I 2016 ble den kompakte Chevrolet Bolt hatchback den rimeligste amerikanske elbilen, og fem år senere ble crossoveren Bolt EUV basert på den . Begge modellene ble utgått på slutten av 2023 på grunn av svakt salg, og General Motors lovet gjentatte ganger å introdusere en neste generasjons Bolt. Nå er den her. Det viser seg imidlertid at denne Chevrolet Bolt ikke er ny, men bare oppfrisket.

Den forrige Chevrolet Bolt EUV-crossoveren brukes som basis, men prefikset «EUV» er droppet som unødvendig, ettersom den originale hatchbacken ikke ble gjenopplivet. Karosseriet forblir uendret, men de viktigste eksteriøroppdateringene er nye støtfangere, belysning og bakluke. De nøyaktige dimensjonene til den oppdaterte elbilen er ennå ikke avslørt, men det er usannsynlig at de vil avvike vesentlig fra crossoveren før reformen (lengden er 4306 mm).




Interiøret har blitt redesignet. Et større instrumentdisplay er installert, mens den sentrale tunnelen og trykknappsgirvelgeren har forsvunnet. Sistnevntes funksjoner er nå tilordnet en rattstammespak. I stedet er det lagt til en dobbel trådløs ladeplate og en ny klimaanlegg med store dreieknapper. Hanskerommet er erstattet med åpne oppbevaringsrom.

Traksjonsbatteriet beholder sin tidligere kapasitet på 65 kWh, men er nå laget med litium-jern-fosfat-teknologi (tidligere et litium-ion NMC-batteri). Rekkevidden er økt fra 398 km til 410 km, og den maksimale likestrømsladeeffekten er tredoblet: fra 50 til 150 kW. Lading fra 10 % til 80 % tar nå 26 minutter. En NACS-ladeport er installert som standard, noe som gir sømløs tilgang til Tesla Supercharger-nettverket. Til slutt er en ny elektrisk motor lagt til, som produserer 213 hk, opp fra de tidligere 204 hk.

Produksjonen av den oppdaterte elbilen Chevrolet Bolt vil starte tidlig i 2026 ved fabrikken i Kansas City.
