Genesis er ganske produktiv innen konseptbiler. Nylig ble en coupé og en cabriolet basert på Genesis G90 sedan presentert i Sør-Korea, og en uvanlig crossover kalt Genesis X Gran Equator ble forberedt til New York Auto Show. Så langt er dette bare en utstillingsbil uten noen spesifikke prospekter, og hovedoppgaven er å vise utviklingen av merkets design for terrengkjøretøy.
Crossoveren Genesis X Gran Equator er designet for langdistansekjøring med økt komfort. Derfor har den et romslig fireseters interiør med dyrt interiør, og en separat femte dør fører til det romslige bagasjerommet: glasset heves, og siden brettes ned for å organisere en piknik i naturen.
De dominerende designfunksjonene er de karakteristiske dobbeltstripene på lysutstyret og et langt, flatt panser. Konseptbilen har 24-tommers hjul med beadlock-mekanisme og terrengdekk, og foreløpig er dette all teknisk informasjon. Det er ikke noe om motoren, selv om man kan anta at den har elektrisk drift, og i kupeen er det blant de mange knappene en knapp for å aktivere terrengmodus.
Interiørdesignet er basert på klassiske motiver. I stedet for de vanlige store skjermene er det sju små skjermer stilisert som runde skalaer: tre er installert foran føreren, og fire til er plassert i midten av frontpanelet. Taket har fire gjennomsiktige seksjoner – individuelt for hver passasjer.
I tillegg vil racerbilen Genesis GMR-001 Hypercar bli avduket på New York Auto Show. Dette prosjektet startet i 2024, men frem til nå har selskapet bare vist frem skalamodeller, og først nå er en prototype i full størrelse klar med den endelige fabrikkteam-lawyeren.
Hyperbilen utvikles av det spesialiserte selskapet Oreca Motorsport, og prosjektet overvåkes av Genesis Magma Racing-avdelingen. Bilen er designet for langdistanseløp og er rettet mot LMDh-kategorien, noe som betyr at den vil ha et hybridkraftverk. Det finnes ingen offisielle detaljer om teknologien, men det er klart at Genesis GMR-001 Hypercar vil bli forent med andre biler fra Oreca (de bygger LMDh-biler for Acura- og Alpine-teamene), og de viktigste forskjellene fra dem vil være dens egen forbrenningsmotor og Genesis-merkets signaturdesign med to lysstriper. Genesis-hyperbilen skal dukke opp på racerbanene i 2026.